Grensesetjing inneber at foreldra på ein tydeleg måte formidlar kva som er rett og gale, og følgjer opp dette på ein konsekvent måte kvar gong. Når barn gjer noko som er ynskt, bør dei få ros og oppmuntring. Når barn gjer noko som er gale eller bryt reglar, bør dei bli korrigerte på ein mild, men bestemd måte. Effektiv grensesetjing fordrar at god kommunikasjon, prega av positiv involvering og oppmuntring, er til stades.
Foreldra sine grenser gjev barnet tydelege signal om kva som er forventa oppførsel og hjelper barnet å lære reglar. Små barn har ikkje nok erfaring til å skjøne kvifor dei til dømes får eit nei. Det tryggjar barnet å erfare at foreldra står saman og viser ei felles haldning. Manglande eller uføreseielege grenser kan føre til indre uro og utryggleik hos barnet.
Foreldre bør ha ein plan for korleis dei handterer regelbrot og uynskt oppførsel og tilpasse planen til barnet sitt. Kjenneteikn ved god grensesetjing:
I PMTO lærer foreldra fyrst ulike måtar dei kan kome inn i eit nytt samspel med barna sine på gjennom positiv involvering, gode beskjedar, ros og oppmuntring. Desse foreldreferdigheitene må vere gjennomgåtte før foreldra lærer bruk av spesifikke strategiar for grensesetjing som blir skreddarsydde til barna deira.
Det blir tilrådd at barn får ros og oppmuntring fem gongar så ofte som korrigeringar, dvs. at grensesetjing verkar best når foreldra allereie gjev mykje ros og oppmuntring.
*Vi mottar gjerne generelle henvendelser, men vennligst ikke send sensitive opplysninger om egen eller andres helse da dette kun skal deles med aktuell behandler.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.